Diskuze k článku „Úhradová vyhláška“ pro rok 2019

Toto téma obsahuje 15 odpovědí, má 8 diskutujících, a naposledy jej upravil/a Jiří Poděbradský před 7 měsíců, 2 týdnů .
Tvůrce
Téma

„Úhradová vyhláška“ pro rok 2019

#7189
Autor
Odpovědi
Jiří Poděbradský

Dobrý den,
chápu správně paragraf 18, že pojišťovna zaplatí 30,-Kč za každý kód regulačního poplatku jen do výše vykázaných a pojišťovnou uznaných kódů za rok 2017? To jest žádné navýšení, protože pojišťovna 1/3 kódů vyhodila, protože jich bylo více než v původním rozhodném období. To už tam mohlo zůstat navěky jen do výše vykázaných kódů v roce 2013 nebo kdy to bylo to původní období. JP

#7191
Bohumila Venerová

Asi se jedná o slovíčkaření, ale asi bych chtěla vědět, zda je rozdíl mezi vykázaným a proplaceným výkonem, a vykázaným a uznaným výkonem. Vykázaný a (ne)uznaný výkon by podle mne měl být na základě revize. Vykázaný a neproplacený by měl být výkon na základě administrativní obstrukce (poměr k roku 2013 či 14). V tomto případě by byla šance na zvednutí limitu.

#7201
Michal Bábíček

Skutečně se jedná o slovíčkaření. Jednoznačně je smyslem dohody s pojišťovnami posun proplaceného limitu počtu vykázaných 09543 z roku 2014 na počet vykázaných 09543 z roku 2017, přičemž platí, že i nadále zaměstnanecké pojišťovny (vyjma Vojenské) budou vykázané 09543 proplácet neomezeně. Samozřejmě může pojišťovna vykázané výkony 09543 z roku 2017 kontrolovat, revidovat, tedy některé neuznat. Zásadní bude až text konkrétních úhradových dodatků s pojišťovnami, ještě můžeme text k regulačním poplatkům po dohodě s právníky poupravit.

#7212
Helena Chválová Vilímovská

Ano, ale jen Vojenská ZP svým pojištěncům v druhém pololetí žádný výkon 09543 neproplácí.
PROč?????
Může nám někdo z SPL vysvětlit, proč tato pojišťovna jedná jinak ,jaký má k tomu právní podklad???

#7227
Břetislav Zatloukal CSc.

Jestli se nemýlím, pak VoZP dodržuje, co jsme si dojednali (nebo akceptovali). Ostatní ZP jsou „hodné“.

#7231
Břetislav Zatloukal CSc.

a hradí i co nemusí.

#7232
Helena Chválová Vilímovská

Doufám, že na příští rok tato deformace u VoZP už nebude dojednána.

#7235
Michal Bábíček

VoZP a VZP se v otázce 09543 striktně drží úhradových vyhlášek, proto vždy přestaly 09543 proplácet po dosažení limitu z roku 2014. Je samozřejmě klidně možné, že tento limit byl u VoZP vyčerpán již v pololetí. Můžete jedině žádat VoZP o navýšení limitu např. z důvodu zvýšeného počtu registrovaných pojištěnců VoZP apod. V příštím roce bude tento limit nastaven na počet 09543 z roku 2017. Tyto dvě pojišťovny prostě nebyly ochotny přistoupit na nic jiného, s nimi nebylo tedy co dojednávat, jede se podle vyhlášky. Se všemi ostatními pojišťovnami bylo od r.2015 dosaženo dohody na neomezeném proplácení 09543 nad rámec vyhlášky a tak by to mělo zůstat i v roce 2019. Pro nás by to měl být jasný signál např. při poskytování poradenství pacientům jakou pojišťovnu si (ne)vybrat…

#7244
Zdeněk Šimbera

M. B. píše: Můžete jedině žádat VoZP o navýšení limitu např. z důvodu zvýšeného počtu registrovaných pojištěnců VoZP apod.

… Ano, to tedy můžete, ale je to stejné, jako hrách na zeď házeti. Již v roce 2015 jsem převzal do své péče více jak 40 pojištěnců VoZP od kolegy, který náhle zemřel v práci za psacím stolem. Až dosud mi VoZP za tyto pojištěnce neuhradila jediný 09543. Žádal jsem, zdůvodňoval, nic platné. Ta absolutní ignorance ze strany VoZP je neuvěřitelná. Letos mi např. od ledna neproplácejí navýšení za akreditaci. Každý měsíc podáváme reklamaci k vyúčtování, 2 stížnosti odeslané řediteli pobočky datovou schránkou – a NIC.
Nejde jen o bývalé lampasáky a jejich rod. příslušníky, ale i o dost dalších pojištěnců ze sklárenství, kteří byli dříve u poj. Crystal, která se kdysi s VoZP sloučila.
Jsem rozhodnut odeslat poslední stížnost generálnímu řediteli. Nedojde-li k nápravě ze strany VoZP do konce října, vypovím Smlouvu na základě nedodržování podmínek. Pojištěnce VoZP budu o tomto informovat.
Máte někdo nápad, jak to řešit jinak?

#7257
Helena Chválová Vilímovská

Asi bych jednala stejně, takhle jsem vypověděla smlouvu už jedné pojišťovně a zvažuji u VoZP.

#7259
Petr Pachman

E recepty,údajně SÚKL přestal platit SMS s e receptem,víte o tom něco?

#7261
Helena Chválová Vilímovská

Pokud to neplatí ?Kdo to tedy zaplatí???Náš počítač???

#7269
Ivana Bartošová

VoZP je nekonečný boj. Moje ordinace vznikla o 1.1.2015 a za celou dobu mi neuhradili ani jeden poplatek 09543. Argumen byl referenčního období 2014. Takže smůla. I přesto ,ze jsem ordinaci převzala od kolegyně a ta poplatky poctivě vykazovala ,ale vzhledem k tomu,že mi přidělili jiné IČZ, mi vše zamítli. Stejně tak vyúčtování za rok 2017 nemám na konci roku 2018 doplacené. Bonusy za služby na LSPP taktéž za rok 2017 nikde. Ostatní ZP stihly doúčtovat 2017 do poloviny 2018,jen VoZP ma problém . Člověku leží své peníze na pojišťovně a musí pokorně čekat ,až se pojišťovna smiluje a peníze proplatí . Je to smutné .

#7460
Helena Chválová Vilímovská

Doporučte pacientům změnu pojišťovny, půl roku dopředu, pak jim zrušte smlouvu..
Asi jen tak se můžeme bránit..

#7462
Zdeněk Šimbera

Ad IB, HChV Ano, to je jediná možnost, ovšem vyžaduje dlouhodobé a velmi únavné řešení směrem k pacientům. A pokud jich máte dost a řada z nich jsou vysloužilí lampasáci a jejich soudružky manželky v již pokročilém věku, tak je to problém. K tomu, aby změnili pojišťovnu, potřebují pomoc. Je mi jich až líto.
Samozřejmě s VoZP bych zametl okamžitě a již dávno. Stále se mi nedaří jak 100ho ven. 🙂

#7466
Musíte se přihlásit pro odpověď v tomto tématu.